sobota 17. februára 2018

Passion fruit

Vitajte u mňa!
Ďakujem vám za komentáre v predchádzajúcom príspevku!

Veľkonočný zajko je vyžehlený a pripravený na šitie:



V angličtine sa všetky plody rodu passiflora vrátane maracuje - Passiflora edulis - označujú pojmom passion fruit. 

Mučenka jedlá, lat. Passiflora edulis, je popínavý teplomilný druh mučenky, ktorá sa ako ovocie pestuje v severozápadnej časti Južnej Ameriky, v Indii, na Novom Zélande, v Karibiku, Brazílii, v južnej Floride, na Havaji, v Austrálii, vo východnej Afrike, v Izraeli a v Juhoafrickej republike. Jej plod sa nazýva maracuja. Takto rastie:

z internetu
z internetu
z internetu

Zatiaľ som sa s maracujou stretla len v džusoch a vôbec som nevedela ako a kde rastie a dozrieva. Dnes som si to naštudovala a potom som jednu aj vyskúšala:

kúpila som len jednu za 79 centov
veľkosťou je asi ako menší citrón
jedlé je vnútro aj s jadierkami, ale v mojom plode je vnútro chudobnejšie ako na obrázku z internetu

mala som 6 lyžičiek, málo :-(
osviežujúca slabo kyslá a horká chuť, výborná, dokázala by som ich zjesť niekoľko naraz :-)

Ak si chcete o maracuji či passion fruit prečítať viac, kliknite si na tieto odkazy:

odkaz 1
odkaz 2
odkaz 3

Dnes dve zlaté, naša Nasťa 👍❤️ bola od začiatku favoritkou, ale obrovské prekvapenie pripravila Ester 👍❤️. V cieli ani nevedela, čo sa stalo. Dokázala takmer nemožné. Zato naši hokejisti nedokázali to, čo sme si priali a určite aj oni. Nevychádza im to :-(((

Môj čaj:






Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času!

Nech sa vám darí!
Daniela


4 komentáre:

  1. Taky už přivoláváš jaro?? Zajíček je krásný a jsem zvědavá,kde ho použiješ! Mučenku jsem měla a taky mi rozkvetla.Je to nádherný neskutečný květ. Jako z jiného světa. A viděla jsem kvést mučenku v Chorvatsku.Rostla jako plevel u plotu.
    Nevěděla jsem,že Esterka-zlatá medailistka je dcerou Janka Ledeckého.Podařila se..:-D
    Čajík zelený bych taky měla pít.Mám sypaný..zítra si taky uvařím-podporuje hubnutí..:-D tak bych měla pít hektolitry.:-D
    Hezkou dobrou noc.
    pa Dáša

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Zajko je krásny! Tak, nech sa darí šitie. Mučenku som ešte nejedla :-) Peknú nedeľu prajem

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Danka,
    zajko sa vydaril, teším sa na finále...
    Maracuju som mala v koktejli, ale musím si ju kúpiť aj čerstvú.
    ZO zlatej medaily od Nasťy sa tešíme, prekvapila aj Ledecká, nakoľko sa kvalifikovala ako snowboardistka :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Další zajímavá informace o mučence. Znám ji jen jako pokojovou květinu. M.

    OdpovedaťOdstrániť