štvrtok 1. februára 2018

Ako kvitne zázvor

Vitajte u mňa!
Ďakujem vám za komentáre v predchádzajúcom príspevku! Dievčatá, musím vás vyviesť z omylu. Nemyslite si, že som taká šikovná a sama si výšivky navrhujem. Kdeže! S mojimi výtvarnými schopnosťami na to nemám :-(

Takmer všetky predlohy k výšivkám mám z môjho účtu pinterestu a niekoľko priamo z výšivok iných blogeriek, ktoré svoje výšivky uverejňujú tak, ako ja tu. Na pintereste mám momentálne 14 461 pinov, takže mám čo vyšívať niekoľko životov :-)

Dnes nevyšívam, nemohla som sa odtrhnúť od štrikovania :-)

Včera večer som si urobila návrh vzorky na čiapku tak, aby som mala potrebných 120 očiek. Vyšlo mi to na 123. Patent som urobila klasicky - jedno hladké, jedno obratké. Má až 8 cm, pretože ho chcem prehnúť, nech mám moje často boľavé uši v teple :-)

Aj na vzor som použila klasiku - osmičky sa striedajú s ryžovým vzorom:






Zatiaľ sa zdá, že počet očiek bude akurát. Ale ak nie, vôbec ma páranie nerozčúli. Moje nervy sú za takmer 40 rokov v školstve dokonale zoceľnené :-) 

V poslednom časen každý podvečer pozerávam Sherlocka Holmesa a večer si vždy nájdem nejaký cestopis. Najčastejšie na čt2. Včera som pozerala dokument o ostrovnej republike Seychely. Dnes som už bola na Srí Lanke  a teraz som v USA, v Texase :-)

Ale vrátim sa na Seychely. Ukázali, ako rastie zázvor vo voľnej prírode. Nevedela som, že zázvor tak nádherne kvitne.  Jeho kvety ma prekvapili tak, že som sa dnes po nich pozrela aj na internete. 

Popri kvetoch som sa dozvedela veľa aj o jeho pestovaní v našich izbových podmienkach. Vedela som, že sa to dá. Aj moja kamarátka z G+, Evka, si zázvor pestuje doma. Nevedno, či jej doma aj kvitne :-)

Dnes teda nemám a ani nemôžem mať svoje foto, použijem tie z internetu:










Zaujímavé, však? Človek žije vyše 60 rokov a stále niečo objavuje a učí sa. A vďaka dnešnej technike a mojej zvedavosti sa učím nenápadne, nenútene a rýchlo, už len keby pamäť slúžila tak, ako kedysi :-)

Je jasné, že dnes by to bez zázvorového čaju nešlo. Našťastie, v komore som našla posledný kúsok:

po skončení Sherlocka :-)



všimnite si - vyše 700 ml

med
 citrón je nezaostrený :-(
a v tejto obrovskej šálke sa 700 ml stratí :-)


Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času!

Nech sa vám darí!
Daniela

6 komentárov:

  1. Πολύ ενδιαφέρουσες οι πληροφορίες για το τζίντζερ κι εγώ δεν τις ήξερα. Καλή συνέχεια με το πλεχτό και καλό μήνα !!!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Myslím, že na pintereste sa inšpirujeme všetci, veď kvôli tomu existuje :-). Štrikovačka ti pekne rastie. Príjemný víkend.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Čiapku budeš mať čochvíľa hotovú :-) Tiež sledujem Holmsa a dokumentárne filmy :-) Pekný víkend

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Great progress on your knitting, Daniela! Lovely yarn and stitch design:)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Krásnou čepici si pleteš, je to moc hezký vzorek a zázvor? Slyším všude okolo, jak je zázvor zdravý, ale já ho bohužel nekonzumuji. Zjistila jsem, že mám na něj alergii, ale květ má nádherný, díky za fotky.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Danka,
    štrikovanie Ti ide pekne od ruky, snáď zajtra aj finišuješ.
    Tie dokumenty pozerám aj ja rada, na Seychely chceme ísť, len mi je ľúto nechať Alexíka doma... tak sa tomu bránim.
    Aj ja som už asi pred dvomi rokmi skúšala pestovať zázvor, zatiaľ bezúspešne :-)

    OdpovedaťOdstrániť